Magazyn Wiatr - portal żeglarzy i pasjonatów sportów wodnych

Generatory Fischer Panda

Przedstawiamy urządzenia firmy Fischer Panda, producenta generatorów wysokoprężnych i systemów hybrydowych.

  • Magazyn „Wiatr”, fot. Archiwum firmy Fischer Panda
  • wtorek, 5 marca 2019

Są ciche, lekkie i mają kompaktową zabudowę. Gwarantują niezawodność, trwałość i oszczędność paliwa (są przyjazne dla środowiska). Poza tym ich solidna obudowa tłumi dźwięki i drgania, więc podczas żeglugi dużym jachtem możemy nawet nie usłyszeć pracującego generatora. Przedstawiamy urządzenia niemieckiej firmy Fischer Panda, znanego producenta generatorów wysokoprężnych i systemów hybrydowych, który swe produkty oferuje na całym świecie. Marka ma przedstawicieli w ponad 80 krajach, także w Polsce.

Fischer Panda dostarcza generatory na różne łodzie. Oferuje urządzenia od 3,4 kW.

Generatory Fischer Panda trafiają na pokłady łodzi rekreacyjnych oraz jednostek profesjonalnych. Dostarczają prąd zasilający zwykłe urządzenia codziennego użytku, a także odbiorniki specjalne – klimatyzacje, urządzenia grzewcze, kuchenki elektryczne, a nawet sprężarki powietrza wykorzystywane przez miłośników nurkowania. Fischer Panda oferuje generatory prądu przemiennego i stałego do 75 kW. Najnowsze modele iSeries wykorzystują technologię zmiennej prędkości obrotowej i mają własny falownik.

Przykładowy montaż pod pokładem.

Dzięki nowoczesnym silnikom Diesla ze zmienną prędkością i zastosowaniu technologii inwerterowej, i-generatory Fischer Panda charakteryzują się niskim zużyciem paliwa i wysoką sprawnością. Dzięki temu armator, który zamieni konwencjonalny generator o stałej prędkości obrotowej na nowocześniejsze urządzenie iSeries, może liczyć na spore oszczędności w spalaniu paliwa (prędkość obrotowa silnika wysokoprężnego może być regulowana w zależności od zapotrzebowania na energię).

Podczas testów morskiego generatora Panda 60i PMS (moc znamionowa: 48 kW), przy obciążeniu znamionowym wynoszącym 20 proc., zanotowano oszczędność paliwa na poziomie 30 proc. (w porównaniu z podobnym generatorem o stałej prędkości). Nawet przy zapotrzebowaniu na moc 30 kW (62,5 proc. mocy znamionowej), stwierdzono wyraźne oszczędności wynoszące 10 proc. W zależności od potrzeb, armatorzy mogą wybierać i-generatory o mocach od 4 kW do 48 kW.

Generatory 4000s.Neo, 1500i Perfect Power i 45i Perfect Power.

– Znamy problem związany z niewielkim obciążeniem tradycyjnych urządzeń – mówi Stephan Backes, dyrektor zarządzający w firmie Fischer Panda, zwracając uwagę na kolejne cechy i-generatorów. –Korzystając z generatora o stałej prędkości obrotowej, często musimy zwiększyć obciążenie, gdyż wymagane jest tzw. obciążenie podstawowe (szczególnie w urządzeniach o mocach od 50 kW). Jeśli nasze urządzenie pracuje w technologii zmiennej prędkości, nie musimy „sztucznie” zwiększać zapotrzebowania na prąd.

W ostatnich latach firma Fischer Panda opracowała własny nowoczesny silnik o zmiennej prędkości obrotowej. Celem inżynierów związanych z marką było stworzenie generatora o mocy 4 kW, który spełnia wszystkie przepisy dotyczące emisji spalin. Chłodzony wodą jednocylindrowy silnik FPE 320 zadebiutował na targach w Düsseldorfie w 2016 roku.

Modele generatorów Panda 5000i.Neo i Panda 4000s.Neo (wyposażone w nowe silniki Fischer Panda) mają kompaktową konstrukcję i zapewniają użytkownikom wydajną oraz cichą pracę. Podczas niedawnej konferencji British Marine Electrical & Electronics Association, generatory otrzymały nagrodę Produkt Roku 2018.

Wiele generatorów morskich Fischer Panda otrzymało też certyfikat Lloyd’s Register (kategoria: Wytwarzanie energii elektrycznej dla żeglugi rekreacyjnej). Eksperci w różnych warunkach pogodowych testowali modele iSeries, xSeries (generatory o stałej prędkości obrotowej) oraz generatory z opatentowanym systemem regulacji napięcia VCS. Certyfikat potwierdza zgodność generatorów Fischer Panda ze standardami jakości, międzynarodowymi konwencjami oraz specyfikacjami Lloyd’s Register.

Fischer Panda od ponad 15 lat oferuje także napędy spalinowo-elektryczne (całkowicie bezemisyjne i prawie bezgłośne). Możemy wybrać zasilanie elektryczne oparte całkowicie na pokładowych bateriach lub systemem wspomagany przez generator (urządzenie wspomaga napęd i zasila inne pokładowe urządzenia). Na zamówienie dostarczane są także systemy hybrydowe, które mogą być napędami pomocniczymi dla silnika głównego. W swoich elektrycznych systemach napędowych Fischer Panda wykorzystuje potężne silniki elektryczne. Możemy wybrać silnik Aziprop®POD lub silnik wewnętrzny napędzający wał typu Shaft. System, dostępny z silnikami elektrycznymi o mocy od 7,5 kW do 100 kW, sterowany jest przez EasyBox (szybka i prosta instalacja przy użyciu metody plug-and-play).

Fischer Panda to ponad 500 techników i przedstawicieli w 80 krajach.

Wiatr portal dla żeglarzy

Witamy na portalu Wiatr.pl

Zaloguj się i odkryj nowe możliwości