Magazyn Wiatr - portal żeglarzy i pasjonatów sportów wodnych

PFN i „I love Poland”

15 pytań do Polskiej Fundacji Narodowej w sprawie projektu regatowego i jachtu klasy Volvo 70.

  • Magazyn Wiatr / Biuro prasowe PFN
  • wtorek, 7 sierpnia 2018

Nowy zarząd Polskiej Fundacji Narodowej nie rezygnuje z udziału polskiego jachtu w słynnych morskich regatach. Po zakończeniu współpracy z Mateuszem Kusznierewiczem i Fundacją Navigare, projekt PFN będzie realizowany w nowej formie, pod nazwą „I love Poland”. Wystosowaliśmy w tej sprawie 15 pytań do Polskiej Fundacji Narodowej. Oto odpowiedzi nadesłane do redakcji „Wiatru”.

NOWE WYDANIE „WIATRU” – WYSTARCZY KLIKNĄĆ: 

http://magazynwiatr.pl/pdf/MagazynWiatr_09_2018.pdf

wiatr1

Jak się będzie nazywać projekt w nowej odsłonie?
Nowy projekt będzie nosić nazwę „I love Poland”. Nazwa nawiązuje do głównego celu jakim jest promocja Polski na świecie.

Kto będzie operatorem projektu?
Operatora projektu przedstawimy podczas prezentacji jachtu.

Jaki jest nowy pomysł na sportowy projekt żeglarski?
Polska Fundacja Narodowa zdecydowała się na zakup bardzo zaawansowanej technologicznie jednostki. Jest ona jednym z najnowocześniejszych jachtów na świecie. Chcemy na niej szkolić  młode pokolenie polskich żeglarzy oceanicznych. Jako najważniejsze cele Polska Fundacja Narodowa obrała:

  • Promocja Polski poprzez udział polskiego jachtu w najważniejszych i najbardziej prestiżowych regatach na świecie.
  • Szkolenie młodego pokolenia polskich regatowych żeglarzy oceanicznych.
  • Udział młodej wyszkolonej ekipy żeglarzy w regatach dokoła świat za 4-8 lat.

PFN pragnie, by Polska zaistniała w najważniejszych regatach dookoła świata. Do tej pory Polska wystawiła tylko dwa jachty w regatach tego typu – w 1973 roku były to jachty „Copernicus” i „Otago”.

Czy rezygnujemy z rejsu dookoła świata i stawiamy na regaty?
Głównym celem projektu jest udział jachtu z polska załogą w najbardziej prestiżowych regatach świata. Tego rodzaju wydarzenia przyciągają uwagę wielu tysięcy widzów, transmitowane są na cały świat przez największe stacje telewizyjne. Relacje z regat są zamieszczane na najważniejszych portalach internetowych. „I love Poland” będzie pojawiał się w portach na całym świecie i tam promował Polskę.

Jaka firma ubezpieczyła jednostkę?
Jacht ubezpiecza firma Race Cover.

Kto został skipperem?
Skipperem został kapitan Jarosław Kaczorowski, uznany autorytet w środowisku żeglarskim. Jest trenerem, sędzią żeglarskim i zawodowym kapitanem. Brał udział w wieloosobowych wokółziemskich regatach, samotnych regatach transoceanicznych oraz w wielu światowych klasykach. Dowodził także dużymi jachtami żaglowymi. Resztę załogi przedstawimy podczas prezentacji jachtu.

IMG_2931 (2) — kopia

Jarosław Kaczorowski. Zdjęcie: archiwum rodzinne

Kto będzie w załodze?
Załoga przygotowująca jednostkę do wypłynięcia będzie częściowo pokrywać się z grupą biorącą udział w regatach, ale dołączą też nowe osoby. Na kolejnych etapach projektu nastąpią dalsze zmiany. Lista członków załogi będzie więc aktualizowana i ogłaszana zawsze z chwilą przystąpienia do kolejnych zawodów. Pierwszą załogę przedstawimy podczas prezentacji jachtu.

Kto prowadzi rekrutację do załogi i według jakich kryteriów?
Rekrutację prowadzi skipper wraz z operatorem projektu. Podstawowymi kryteriami wyboru są doświadczenie oraz umiejętności członków załogi.

Kto pracuje przy jachcie (obsługa techniczna)?
Przy jachcie pracują wykwalifikowani technicznie członkowie załogi o międzynarodowym doświadczeniu. Brali oni udział w największych projektach żeglarskich na świecie.

Kiedy jacht dopłynie do Polski?
Jacht przypłynie do Polski w sierpniu tego roku.

Port macierzysty?
Portem macierzystym jednostki jest Szczecin.

Kiedy będzie oficjalna prezentacja jachtu i załogi?
Oficjalną prezentację jachtu i załogi, która przygotowała jacht do udziału w regatach, planujemy jeszcze latem tego roku.

Kiedy pierwsze treningi na wodzie?
Pierwsze treningi na wodzie przeprowadzono już w lipcu.

Jaki jest dokładny plan startów w regatach krajowych i zagranicznych?
Plan startów jachtu przedstawimy podczas prezentacji projektu.

Do kiedy jacht będzie wykorzystywany przez PFN i załogę w związku z projektem prowadzonym z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości?
Stawiamy sobie cele długoterminowe. Naszym naczelnym założeniem jest wyszkolenie kadry najwyższej klasy młodych żeglarzy, którzy będą w stanie stawić czoła swoim zagranicznym konkurentom. Co oczywiste – proces ten będzie wymagał co najmniej kilku lat wytężonej pracy. Na chwilę obecną skupiamy się na zaplanowaniu najbliższej przyszłości. Chcemy, by jacht – tak jak „Dar Młodzieży”, który od ponad 30 lat służy do szkolenia kadr morskich – służył przez lata do szkolenia profesjonalnych żeglarzy regatowych.

Biuro prasowe PFN

Witamy na portalu Wiatr.pl

Zaloguj się i odkryj nowe możliwości