Magazyn Wiatr - portal żeglarzy i pasjonatów sportów wodnych

Janmor 700. Mały houseboat

Stocznia Janmor zapowiedziała premierę nowego jachtu wypornościowego Janmor 700.

  • Arek Rejs
  • środa, 10 czerwca 2015

Stocznia Janmor zapowiedziała premierę nowego jachtu wypornościowego Janmor 700. Ta ciekawa konstrukcja to efekt współpracy firmy z biurem projektowym Centkowski & Denert Design Studio, znanym między innymi z projektów houseboatów Sun Camper 30 i Balt 818 Tytan, a także ze współpracy z francuską marką Jeanneau. Czy nowa jednostka uwiedzie polskich wodniaków i podbije śródlądowe szlaki?

W Polsce od kilku lat rośnie popularność łodzi wypornościowych – wygodnych i ekonomicznych jednostek na śródlądowe szlaki. Właściciele stoczni Janmor zauważyli, że na rynku najczęściej spotykamy konstrukcje dość pokaźnych rozmiarów i sporej wartości. Stąd pomysł na model Janmor 700, który będzie wygodnym i dobrze wyposażonym jachtem w przystępnej cenie.

Siedmiometrowy houseboat zaprojektowano w biurze, którego prace docenia wiele europejskich stoczni. Boczna linia jachtu przypomina nieco dzielne morskie lobstery, jednak wypornościowy kadłub o niewielkim zanurzeniu sprawia, że łódź doskonale się nadaje do śródlądowej żeglugi. Na jachcie noc spędzą wygodnie cztery osoby (kolejne dwie mogą przenocować w sterówce). Salon ze sterówką znajdą się na tym samym poziomie co kokpit. Wieczorami i w chłodniejsze dni sterówka może zostać oddzielona od reszty kokpitu szklanymi przesuwanymi drzwiami i będzie wtedy integralną częścią kabiny mieszkalnej. Z przeszklonej sterówki cała załoga i sternik mogą obserwować otoczenie zarówno podczas podróży i odpoczynku, jak i w trakcie przygotowywania oraz spożywania posiłków.

Poza miejscami sypialnymi w przestrzeni mieszkalnej będzie toaleta z prysznicem, kanapa ze składanym stołem oraz kambuz ze zlewem, kuchenką i lodówką. W kokpicie jachtu znajdzie się kanapa w kształcie litery L, a na pawęży będziemy mogli zamontować platformę kąpielową. Pogłębiony pokład dziobowy zapewni bezpieczeństwo podczas odpoczynku lub w trakcie poruszania się po łodzi.

Janmor 700 będzie dostępny z wbudowanym silnikiem Diesla lub silnikiem przyczepnym (zalecana moc: od 15 KM do 30 KM). Kształt kadłuba pozwoli na osiągnięcie prędkości do 15 km/h. Dzięki takiemu ograniczeniu prędkości, wynikającemu z konstrukcji, do prowadzenia jednostki po krajowych akwenach nie będą wymagane żadne uprawnienia.

Łódź będzie można transportować na typowej dwuosiowej przyczepie podłodziowej. Jacht zostanie wyposażony w boczne stępki, których głównym zadaniem jest ochrona dna i poprawa stateczności (stępki tłumią boczny rozkołys podczas silniejszych wiatrów i zafalowania). Mogą też pełnić funkcję podpór ułatwiających postawienie jachtu na lądzie lub w linii brzegowej. Nie znamy jeszcze dokładnej ceny Janmora 700, ale producent zapewnia, że będzie konkurencyjna.

Arek Rejs

JANMOR 700

Długość 8,00 m

Szerokość 2,75 m

Waga (bez silnika) 1 600 kg

Zanurzenie 0,40 / 0,55 m

Zbiornik paliwa 60 l – 120 l

Zbiornik wody 100 l – 200 l

Liczba osób 6

Kategoria projektowa C

Silnik stacjonarny lub przyczepny od 10 KM do 40 KM

Wiatr portal dla żeglarzy

Witamy na portalu Wiatr.pl

Zaloguj się i odkryj nowe możliwości