Magazyn Wiatr - portal żeglarzy i pasjonatów sportów wodnych

Podsumowanie wystawy Polboat Yachting Festival. Podziękowania i informacja o kolejnej edycji

  • Polboat, fot. Seweryn Czarnocki
  • czwartek, 27 sierpnia 2020

Mimo pandemii i odwoływania kolejnych imprez targowych na świecie, Polska Izba Przemysłu Jachtowego i Sportów Wodnych – Polskie Jachty w odpowiedzialny i bezpieczny sposób zorganizowała Polboat Yachting Festival, wystawę pokazującą potencjał polskiego przemysłu jachtowego. – To sukces wielu osób, bo Polboat to po prostu branża jachtowa w Polsce. Najlepsza na świecie – mówi Michał Bąk, sekretarz izby.

PODSUMOWANIE

Impreza odbyła się w dniach od 20 do 22 sierpnia 2020. Lokalizacja: Marina Yacht Park, nowoczesna przystań znajdująca się w Basenie Prezydenta. W marinie można było podziwiać ponad 40 jednostek, od luksusowych katamaranów i jachtów motorowych, po małe żaglówki, motorówki i skutery wodne. Otwarcie odbyło się na 80-stopowej żaglowej jednostce Sunreef 80 „Double Happiness” i zgromadziło wielu gości honorowych. Uroczystość poprowadził Sebastian NIetupski, prezes Polboat.

Po trzy jednostki wystawiły firmy: Galeon (w tym drugi co do wielkości jacht wystawy – Galeon 680 FLY), Delphia (w tym flagową jednostkę BluEscape 1200 FLY), Parker Poland (w tym najnowszy Parker 920 Explorer Max) i Viko Yachts. Poza tym nie mogło zabraknąć łodzi spacerowej Northman 1200 w wersji z flybridge, innowacyjnej łodzi z włókna węglowego Mongird 25, klasycznej Musica.71 z firmy Markos, domu pływającego z La Mare, ciekawego houseboata Marim 808 od Mazuria, RIB’ów od czołowego polskiego producenta Techno Marine, skuterów wodnych SeaDoo prezentowanych przez Taurus Sea Power oraz małych, ale wszechstronnych jachtów żaglowych 2020 produkowanych przez gdyńską firmę Pro-Air, która zorganizowała spotkanie z Szymonem Kuczyńskim. Ponadto na wystawie obecne były prestiżowe zagraniczne brandy: Hanse, Saxdor, Bayliner, Flipper, Dufour, Bavaria, Grand Soleil, Invictus i Jeanneau.

OGRANICZENIA W ZWIĄZKU Z COVID

Ze względu na Covid-19 wydarzenie miało charakter głównie wystawy jednostek pływających, lecz na nabrzeżu znalazło się miejsce dla kilkunastu namiotów. Segment dostawców reprezentowali Airmech, Dirigo Coating (Imron Marine) oraz Marine Works.
Organizowana zgodnie z zaleceniami GIS (maseczki/przyłbice, powszechnie dostępne środki do dezynfekcji, codzienny pomiar temperatur wszystkich uczestników, kontrolowany przepływ osób, utrzymywany dystans społeczny, telebim na którym prezentowane były jednostki i rozmowy z gośćmi specjalnymi, by zapobiec gromadzeniu się uczestników) impreza nie była biletowana, ale możliwość wejścia na keje oraz ilość osób jednocześnie się na nich znajdujących, była ograniczona, a wstęp na jachty miały przede wszystkim osoby wcześniej zapisane na spotkania, a także goście zaproszeni przez wystawców i partnerów wydarzenia.

SUKCES BIZNESOWY

– Udało się osiągnąć podstawowy cel, czyli zorganizować spotkanie dla branży, jakiego w tym roku z powodu pandemii nie można było stworzyć wcześniej. Trzeba przyznać, że imprezę odwiedziło wielu profesjonalistów, również spoza członków Izby – mówią organizatorzy. – Również formuła wcześniejszych zapisów na spotkania sprawdziła się i na pewno będzie kontynuowana. Zarejestrowaliśmy blisko 1000 osób – konkretnych klientów zainteresowanych zakupem nowej łodzi, którym wystawcy mogli w tym roku poświęcić więcej czasu, by odpowiednio zaprezentować jednostki w ich naturalnym środowisku, czyli na wodzie. W efekcie mamy informacje o dużej ilości podpisanych zamówień.

 

KAMPANIA PROMOCYJNA

Kampania promocyjna zapewniła skuteczne dotarcie do wielotysięcznej publiczności. Polboat Yachting Festival zapowiadała ogólnopolska intensywna kampania, prowadzona w godzinach największej oglądalności i słuchalności, na antenach m.in. telewizji TVN24, TVN Turbo, TVN Biznes i Świat, Eurosport, Canal+, Discovery, National Geographic. Ponadto reklama obejmowała Radio Gdańsk, prasę Dziennik Bałtycki, Nasze Miasto, Gazetę Wyborczą i portal Trojmiasto.pl. Informacje o wydarzeniu zamieściły również media branżowe: magazyn „WIATR”, „Jachting”, „Jachting Motorowy”, portale GospodarkaMorska.pl oraz Żeglarski.info. Dodatkowo na terenie Trójmiasta reklamy były umieszczone w środkach komunikacji miejskiej oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej udostępnionych przez Urząd Miasta. Zapowiedzi Polboat Yachting Festival znalazły się także w mediach zagranicznych, w tym w „IBI Magazine”, najważniejszym piśmie branżowym na świecie. Ważnym kanałem promocji były profile w mediach społecznościowych. Działania reklamowe na FB w ostatniej fazie przed Wystawą zagwarantowały dotarcie do blisko 100 000 użytkowników. W trakcie przygotowań stworzono osobną stronę internetową www.yachtingfestival.pl i profil FB dedykowany wydarzeniu.

PODZIĘKOWANIA

– Polboat Yachting Festival to niewątpliwie sukces branży i korzystając z okazji chcieliśmy serdecznie podziękować wszystkim, którzy się do tego przyczynili – mówi Michał Bąk.
– Przede wszystkim wystawcom. Za to, że uwierzyli w ideę, wizję i dali pozytywny wydźwięk tej zupełnie nowej imprezie. Wiele firm, mimo wcześniejszych innych planów czy braku dostępnych jednostek, zdecydowało się na dodatkowy wysiłek, by pojawić się na Polboat Yachting Festival. Inni od początku mocno wspierali tę inicjatywę, dając nam siłę i pozytywną energię.
– Partnerom, bez których byłoby ciężko osiągnąć taki efekt końcowy: Miasto Gdynia, PAIH, Marine Works, Kabar, Elcamp, Polska Grupa Caravaningowa, RR Security.


– Patronom medialnym, którzy promowali wydarzenie i właściwe postawy, w tym uprzednie umawianie się na spotkania: Magazyn „WIATR”, „Dziennik Bałtycki”, „Nasze Miasto”, Radio Gdańsk, Trójmiasto.pl
– Odwiedzającym za odpowiedzialne podejście i zrozumienie trudnej sytuacji w jakiej przyszło organizować wystawę.
– Specjalne podziękowania dla Grzegorza Tuszyńskiego z firmy GT Yachting Consulting, naszego partnera technicznego, dzięki któremu wszystko działało bez zarzutu, a dodatkowo mieliśmy profesjonalną obsługę konferansjerską.
– Sewerynowi Czarnockiemu, który zadbał o właściwą oprawę graficzną i obsługę fotograficzną

KOLEJNA EDYCJA

– Już dziś możemy zaprosić Państwa do udziału w kolejnej edycji Polboat Yachting Festival w przyszłym roku – dodaje Michał Bąk. – We wrześniu odbędą się rozmowy zarówno z Urzędem Miasta Gdynia, wydziałem promocji, Gdyńskim Centrum Sportu oraz zarządem mariny, w celu określenia jak najlepszych warunków kolejnej edycji, która mamy nadzieję odbędzie się już w innych warunkach i bez ograniczeń związanych z Covid-19, co pozwoli nam pokazać pełnię możliwości i stworzyć wydarzenie jakiego w Polsce jeszcze nie było. Jeśli chodzi o termin, czekamy na sugestie. Na razie mamy wiele głosów od wystawców, by impreza trwała aż do niedzieli, a najczęściej proponowanym terminem jest 29.07-1.08.2021.

 

Witamy na portalu Wiatr.pl

Zaloguj się i odkryj nowe możliwości