Magazyn Wiatr - portal żeglarzy i pasjonatów sportów wodnych

Skeiron – kadłub do samodzielnej armatorskiej zabudowy

  • www.skeiron.pl
  • poniedziałek, 6 marca 2017
d50-budowa-ruszt-001

Ruszt denny – dziób.

Na łamach „Wiatru” pisaliśmy o luksusowym jachcie motorowym Skeiron D50, który powstał na półwypornościowym kadłubie typu downeast boats. To pierwsza polska konstrukcja wzorowana na dzielnych łodziach używanych do połowu homarów u wybrzeży Maine, Nowej Szkocji oraz Nowej Fundlandii i Labradoru. Jacht otrzymał klasę oceaniczną A. Choć jest słusznych rozmiarów i waży 16 ton, podczas żeglugi z prędkością 5, 6 węzłów silnik spala zaledwie trzy litry ropy na godzinę, co daje imponujący zasięg 3000 mil morskich. Maksymalna prędkość ze standardowym silnikiem Volvo Penta D6 435 KM to 14 węzłów. Powierzchnia mieszkalna wynosi 90 m kw., a górny pokład (flybridge) ma aż 30 m kw.

d50-budowa-ruszt-002

Ruszt denny – rufa.

Konstrukcja Skeiron D50 wzbudziła tak duże zainteresowanie miłośników jachtów motorowych, że od wiosny 2017 roku firma Skeiron oferuje klientom także kadłub (dolną część konstrukcji) do samodzielnej armatorskiej zabudowy. W ofercie są trzy wersje: kadłub z krótkim kilem (zanurzenie 0,9 cm) przygotowany do montażu napędu typu Z, kadłub do montażu napędu typu IPS opracowany wspólnie z Volvo Penta oraz klasyczny kadłub jachtu Skeiron D50 ze standardowym kilem (zanurzenie 1,6 m) przygotowany do montażu silnika z wałem.

Kadłuby mające wręgi oraz ruszt denny będą dostarczane z grodziami. Mogą to być grodzie przygotowane na zlecenie armatora (według uzgodnionego projektu) lub grodzie montażowe, które zabezpieczą kadłub podczas transportu.

Gotowy kadłub.

Co można zbudować na kadłubie o długości 14,98 metra i szerokości 4,82 metra, gwarantującym niezwykłą stabilność podczas żeglugi? – To zależy wyłącznie od pomysłu inwestora. Może to być luksusowy pełnomorski jacht turystyczny, łódź turystyczna, dom na wodzie, jednostka do morskich połowów lub mały prom pasażerski.

d50-forma-i-kadlub-002

Otwarta forma kadłuba przed złożeniem.

Dlaczego ta konstrukcja jest tak niezwykła? Od dziobu do śródokręcia mamy kadłub z głębokim V, a dalej – ku rufie – kadłub z zupełnie płaskim dnem i bardzo dużym kilem. Kil tradycyjnego kadłuba typu downeast podobny jest do kila jachtu żaglowego i spełnia dwie ważne funkcje: po pierwsze – pomaga w utrzymaniu jednostki na kursie, ograniczając jednocześnie kołysanie z burty na burtę, po drugie – kil i skeg chronią ster oraz śrubę napędową w razie przypadkowego lub umyślnego wejścia na mieliznę. Jacht zbudowany na takim kadłubie charakteryzuje się dużą dzielnością morską. Więcej informacji na stronie www.skeiron.pl. KONTAKT DO PRODUCENTA: 601 997 951

Tagi: .
Wiatr portal dla żeglarzy

Witamy na portalu Wiatr.pl

Zaloguj się i odkryj nowe możliwości