Magazyn Wiatr - portal żeglarzy i pasjonatów sportów wodnych

Czarter na wschód od przekopu, czyli Zalew Wiślany – blisko, bezpiecznie, spokojnie i niedrogo

• Magazyn „Wiatr”
  • środa, 16 września 2020

Polska część zalewu jest trzy razy większa od jeziora Śniardwy (największego w kraju). To idealny akwen na tygodniowy rodzinny czarter połączony z wędrówkami, zwiedzaniem, plażowaniem i wycieczkami rowerowymi. Będziecie zachwyceni. Pięć czerwcowych dni spędziliśmy na pokładzie jachtu Antila 27 z floty firmy MTS Czarter (www.mts-czarter.pl) stacjonującej w Tolkmicku. Odwiedziliśmy wszystkie najważniejsze miejsca leżące na wschód od budowanego przekopu mierzei, zawinęliśmy też do Kątów Rybackich na zachodnim krańcu zalewu. Sprawdziliśmy oznakowanie akwenu, głębokości, infrastrukturę oraz ceny. I z pewnością jeszcze nie raz zapragniemy tam powrócić.

Przed rokiem rozpoczęliśmy sezon na głównym szlaku Pętli Żuławskiej – obszerny reportaż z tej wyprawy opublikowaliśmy w lipcu (wydanie VI-VII 2019). Przez pięć dni przemierzyliśmy wtedy trasę prowadzącą przez Szkarpawę, Nogat i Wisłę. Kanałem Jagiellońskim dotarliśmy do Elbląga, a Martwą Wisłą i Motławą – do Gdańska (płynąc z prędkością nieprzekraczającą 10 km/h, żegluga zajęła nam 30 godzin). Przy okazji tego rejsu, przeprowadziliśmy test jachtu motorowego Delphia Platinum 989 Flybridge z floty firmy Mewa Czarter (www.mewaczarter.pl) Po roku przyszedł czas na kolejny fragment Żuław, czyli Zalew Wiślany. Tym razem wybraliśmy jacht żaglowy – wygodny i doskonale przygotowany do eksploracji tego akwenu. Zapraszamy do lektury i na łamy „Wiatru”.

CZYTAJ W WEB KIOSKU
POBIERZ PDF

Lub użyj aplikacji Wiatr na smartfonie i tablecie.

Wiatr portal dla żeglarzy

Witamy na portalu Wiatr.pl

Zaloguj się i odkryj nowe możliwości