Elektryczne silniki Torqeedo z linii Travel i Cruise. Najważniejsze informacje w krótkich poradnikach
Na łamach nowego wydania „Wiatru” prezentujemy nowości niemieckiej firmy Torqeedo – silniki elektryczne z linii Travel oraz z linii Cruise. Modele Travel to napędy łatwe w montażu i proste w obsłudze. Mają elektroniczne wyświetlacze oraz płynną regulację obrotów za pomocą rumpla. Występuje z długą (L) i krótką kolumną wału (S). Przeznaczony jest do jednostek o masie do 1,5 tony. Doskonale się sprawdza na łodziach wędkarskich, tenderach, pontonach i małych jachtach żaglowych typu daysailer. Z kolei model Cruise 10.0 przeznaczony jest do jednostek żaglowych i motorowych o masie do 10 ton. Występuje z rumplem lub bez (wersja z trymem). Oferowany jest z trzema kolumnami: short (38,5 cm), long (51,2 cm) i extra long (63,9 cm). Może rozpędzić łódź nawet do 30 km/h. Nic dziwnego, że Cruise 10.0 jest jednym z rynkowych przebojów marki Torqeedo. Firma oferuje również modele Cruise 2.0 (2 kW) – z powodzeniem zastąpi motor spalinowy o mocy 5 KM i posłuży do napędu łodzi o masie do trzech ton. A także Cruise 4.0 (4 kW), który odpowiada silnikowi spalinowemu o mocy 8 KM i może być wykorzystany do jachtu o masie do czterech ton. Dystrybutorem silników Torqeedo jest firma PRO FISHING AND SPORT – www.profishing.com.pl.
Więcej na łamach „Wiatru”: TRAVEL i CRUISE