Magazyn Wiatr - portal żeglarzy i pasjonatów sportów wodnych

Elektryczne silniki Torqeedo także do łodzi żaglowych. Technologia jutra dostępna już dziś / WIDEO

Silnik Torqeedo Cruise 10 FP zdobył DAME Design Award, główną nagrodę amsterdamskich targów METSTRADE.

  • Magazyn Wiatr, fot. Torqeedo, METSTRADE
  • środa, 4 stycznia 2017

CAŁY ARTYKUŁ + DANE TECHNICZNE W ŚWIĄTECZNYM WYDANIU – 

http://magazynwiatr.pl/pdf/MagazynWiatr_01_2017.pdf

torqeedo_met2016-dame-design-award-2016-7-largeElektryczne silniki niemieckiej marki Torqeedo podbiły amsterdamskie targi METS. Modele z serii Cruise Pod Drives, przystosowane do montażu pod kadłubami, cieszyły się zainteresowaniem producentów łodzi i zdobyły uznanie jury DAME Design Award. Główną nagrodę w tym prestiżowym konkursie otrzymał silnik Torqeedo Cruise 10 FP (pokonując 116 innych produktów z 26 krajów). Tę jednostkę, o mocy porównywalnej z mocą motorów spalinowych 20 KM, ważącą zaledwie 30 kg, producent poleca armatorom łodzi żaglowych i motorowych o masie do 10 ton.

System napędowy Cruise Pod Drives składa się z lekkiego i wydajnego silnika, składanej dwupłatowej śruby napędowej, centralki sterującej elektroniką, zestawu baterii Power 26-104 (nowoczesne źródło prądu i podstawa systemu napędowego), układu ładowania oraz elektronicznej manetki. Dodatkowo możemy zamontować ploter z dotykowym kolorowym wyświetlaczem oraz wydajne baterie słoneczne. Energię do ładowania baterii można też pobierać z generatora lub hydrogeneratora (gdy płyniemy pod żaglami i wykorzystujemy się wiatru).

torqeedo-pod-motor-with-open-propeller-large

Warto zwrócić uwagę, że elektryczny silnik z serii Cruise Pod Drives, wraz z systemem niezbędnych emenetów, jest łatwy w montażu, nie potrzebuje systemu chłodzenia, ani wymiany oleju przekładniowego. Poza tym zajmuje niewiele miejsca w przestrzeniach kadłuba. To wyzwanie dla konstruktorów jachtów żaglowych – co teraz zrobią z przedziałem silnikowym pod schodami zejściówki?

Najmniejszy silnik z serii Cruise Pod Drives – Torqeedo Cruise 2.0 FP – z powodzeniem zastąpi motor spalinowy o mocy 5 KM i posłuży do napędu jednostki o masie do trzech ton. Natomiast model Cruise 4.0 FP odpowiada silnikowi spalinowemu o mocy 8 KM i może być wykorzystany do napędu jachtu o masie czterech ton. Niedawno stocznia Hanse użyła tej jednostki do budowy systemu napędowego w jachcie żaglowym Hanse 315.

Importer:
PRO FISHING AND SPORT
01-445 Warszawa, ul. Ciołka 35, pawilon 85
(22) 827 32 20, kom. 601 27 98 05
e-mail: profishing@profishing.com.pl

www.profishing.com.pl

Wiatr portal dla żeglarzy

Witamy na portalu Wiatr.pl

Zaloguj się i odkryj nowe możliwości