Łodzie Sealver w Polsce
Połącz swój skuter z kadłubem i ciesz się prawdziwą motorówką.
Skuter wodny czy motorówka? A może jedno i drugie? W takim przypadku będziemy jednak potrzebować dwóch przyczep, dwóch miejsc w marinie i dwóch miejsc do zimowania. No i co wtedy będziemy zabierać nad wodę, gdy rodzina zacznie się pakować na wakacje? My tęsknimy za skuterem, a reszta pragnie po prostu odpocząć na pokładzie, mocząc nogi, popijając lemoniadę i łapiąc promienie słońca. Na te dylematy jest jedno genialne rozwiązanie: połącz motorówkę ze skuterem. Dosłownie!
Na polskim rynku debiutuje marka Wave Boat Poland, której właścicielem jest spółka Signateq z Kołobrzegu, wyłączny dystrybutor produktów Sealver. Francuska stocznia opracowała i opatentowała innowacyjne konstrukcje: łodzie motorowe napędzane skuterem wodnym. Po blisko dekadzie od pojawienia się tego rozwiązania na rynku, marka wreszcie trafiła do Polski. Wave Boat Poland to część dobrze prosperującej spółki z branży budowlanej, której właściciele są pasjonatami wypoczynku na wodzie. Wiedzą, jak prowadzić interesy, wiedzą też jak aktywnie spędzać wolny czas na jachcie, skuterze i motorówce. Postanowili zaproponować wodniakom rozwiązanie, którego sami poszukiwali i które ich zafascynowało – dzięki łodziom Sealver wypoczynek na wodzie staje się wyjątkowo atrakcyjny i bardziej dostępny. W ostatnich latach mocno wzrosła popularność skuterów, widujemy je na jeziorach, szlakach wodnych, a nawet na wodach przybrzeżnych – na przykład w Świnoujściu, Dziwnowie, czy w Zatoce Gdańskiej. Ich właściciele zauważyli jednak, że użytkując skuter, trudno dzielić czas wolny na wodzie z najbliższymi. No i właśnie tu z pomocą przychodzą konstruktorzy ze stoczni Sealver wraz z całą flotą ciekawych modeli.
Kadłuby tych łodzi mają w rufowej części duże wcięcie w pawęży, w którym niejako dokujemy nasz skuter. Wpływamy od tyłu pomiędzy stabilizujące prowadnice, zapinamy skuter pasami z napinaczem i oto mamy motorówkę z napędem strugowym. Operacja łączenia skutera z kadłubem nie zajmuje więcej niż minutę. Łodzie Sealver pasują praktycznie do większości skuterów typu runabout (siedzących). Niezależnie od tego, czy mamy skuter marki Kawasaki, Sea-Doo, czy Yamaha, dzięki systemowi specjalnych wkładek możemy dopasować go do naszej łodzi. Wraz z kadłubem motorówki kupujemy także odpowiednią przyczepę do holowania, na której przewieziemy i zwodujemy cały zestaw lub samą łódź (gdy skuter akurat będzie na wodzie). Projektując to rozwiązanie, francuscy konstruktorzy chcieli, by ich motorówki otrzymywały od skuterów nie tylko napęd, ale przejmowały też moc, przyspieszenie, zwrotność, czyli w konsekwencji dawały całą frajdę z pływania, jaką zapewniają skutery.
Cały artykuł na łamach magazynu „Wiatr”:
https://publuu.com/flip-book/287/1918702/page/52
https://magazynwiatr.pl/pdf/MagazynWiatr_06_2025.pdf