Silniki Mercury Avator. Ile razy okrążysz swoje jezioro na jednym ładowaniu?
Zaburtowe silniki elektryczne Mercury Avator zdobywają uznanie klientów osiągami, jakością wykonania, praktycznymi rozwiązaniami ułatwiającymi użytkowanie oraz eleganckim designem. Najpopularniejszy jest model Avator 7.5e – kompaktowy, łatwy w transporcie i wygodny do przechowywania. To jednostka o wydajności odpowiadającej silnikowi spalinowemu 3,5 KM. Dystrybutorem silników Mercury jest firma Parker Poland – pytajcie w punktach dealerskich Mercury Marine w całej Polsce i odwiedzajcie salon wystawowy oraz hurtownię osprzętu do łodzi motorowych w podwarszawskiej miejscowości Cząstków Polski (ul. Firmowa 30).
Silnik dostarczany jest z solidną trójpłatową śrubą, manetką wbudowaną w uchylny rumpel, linką bezpieczeństwa oraz baterią litowo-jonową 1 kWh wkładaną od góry po otwarciu pokrywy. Nie ma tu kabli, więc montaż jest niezwykle prosty, a regulacja nie wymaga żadnych narzędzi. Silnik waży 19,5 kg, bateria – 7,6 kg. W zestawie mamy też ładowarkę 110 W zapewniającą efektywne i bezpieczne ładowanie (w opcji jest ładowarka 210 W, która znacząco skraca czas operacji). Dostępne są trzy długości kolumny: 381 mm, 508 mm i 635 mm. Solidny rumpel po złożeniu staje się wygodnym uchwytem do przenoszenia silnika. Możemy też zamawiać wersje bez rumpla przystosowane do sterowania manetką. Kolorowy wyświetlacz, czytelny także w warunkach silnego nasłonecznienia, jest wbudowany w korpus lub montowany w pobliżu manetki zewnętrznej (wersje bez rumpla). Informuje on o prędkości żeglugi, poziomie naładowania baterii i zasięgu. W razie potrzeby wyświetli także alerty.
Cały artykuł na łamach magazynu „Wiatr”:
https://publuu.com/flip-book/287/1918702/page/54
https://magazynwiatr.pl/pdf/MagazynWiatr_06_2025.pdf