Superjacht made in Poland
W Gdańsku zwodowano jacht Sunreef 114 CHE. Ten 35-metrowy krążownik z aluminium jest trzecim, największym katamaranem dalekomorskim na świecie i zarazem największą tak luksusową jednostką zbudowaną w Polsce.
Gdańska stocznia Sunreef Yachts znana jest z budowy luksusowych katamaranów na zamówienie. Od dwóch lat produkuje także katamarany motorowe. W kwietniu pierwsze fale pod kadłubem poczuł 102-stopowy jacht Sunreef 102 Ipharra. Ten dwupokładowy, luksusowy katamaran jest dostępny w czarterze na Morzu Śródziemnym, ale będzie go można zobaczyć także podczas targów w Cannes. Teraz przyszedł czas na łódź Sunreef 114 CHE. By postawić tego kolosa na wodzie sprowadzono specjalny dźwig ze Stoczni Gdańskiej. Co zaoferuje ten jacht swoim gościom? Wygodne kabiny mieszkalne znajdują się w pływakach. Na głównym pokładzie znajdziemy jadalnię, sterówkę, część kawiarnianą i oddzielony dużymi szybami kambuz, któremu wyposażenia może pozazdrościć niejedna restauracja.
Jacht będzie obsługiwany przez czteroosobową załogę. Powierzchnia podstawowego ożaglowania przekracza 500 metrów kwadratowych. Zbiorniki wody pitnej mają 5 tys. litrów pojemności. Jacht jest w pełni przystosowany do dalekomorskich podróży. Obecnie trwają ostatnie prace wykończeniowe, montowane są silniki, elektronika pokładowa i nawigacyjna, montowane jest wyposażenie wnętrz. W kolejnym etapie zostanie osadzony maszt o długości ponad 40 metrów. W swój dziewiczy rejs Sunreef 114 CHE ruszy najprawdopodobniej pod koniec sierpnia. Obierze kurs na Karaiby, gdzie będzie czarterowany. Nam pozostanie zapewne czekać na nowe cuda z gdańskiej stoczni. Projekt modernistycznego jachtu One Fifty także wygląda imponująco.
Arek Rejs
SUNREEF 114 CHE
Długość 34,75 m
Szerokość 12,80 m
Wyporność 120 ton
Zanurzenie 2,5 m
Zbiorniki paliwa 2 x 10 tys. litrów
Zbiorniki wody 2 x 2,5 tys. litrów
Silniki 2 x 455 KM