Magazyn Wiatr - portal żeglarzy i pasjonatów sportów wodnych

Targi Wiatr i Woda już od czwartku!

  • Mateusz Jabłoński, OR
  • poniedziałek, 8 marca 2010

Warszawskie targi pełne rynkowych debiutów

W tym roku targi odbędą się w dniach 11-14 marca. Miejsce tradycyjne: centrum targowe przy ul. Prądzyńskiego. Do żeglarzy i motorowodniaków dołączą miłośnicy wędkowania, dla których przygotowano targi „Na Ryby”.
W czwartek, 11 marca, wstęp zarezerwowany jest dla branży i mediów. Pozostali wodniacy będą mogli zwiedzać hale dopiero po godz. 15, a także w trzy kolejne dni: w piątek i sobotę od godz. 10 do 18 oraz w niedzielę od godz. 10 do 17.

Targi jak co roku pełne będą rynkowych debiutów. Stocznia Nothman zaprezentuje jacht Maxus 28, przestronną jednostkę o nowoczesnych rysach przygotowaną dla firm czarterowych i prywatnych armatorów. Gdański Sail Service przedstawi kilka nowości. Między innymi uprząż ułatwiającą wspinaczkę na maszt Top Climber wykonaną z mocnych pasów poliestrowych. Pneumatyczne koło ratunkowe, które wypełnia się powietrzem automatycznie w momencie kontaktu z wodą. Tu zwraca uwagę stosunkowo mały rozmiar paczki, w której przechowywane jest koło, co może ucieszyć armatorów mniejszych jednostek. Na stoisku Sail Service znajdziecie też tratwę asekuracyjną Jon Buoy, która łączy w sobie tradycyjne elementy ratunkowe: koło ratunkowe, flagę asekuracyjną, dryfkotwę, lampę i gwizdek. W chwili zetknięcia z wodą tratwa nadmuchuje się automatycznie. Balast w dolnej części tratwy wypełnia się wodą co zapewnia stabilizację i spowalnia dryfowanie. Cena: 2,7 tys. zł.

Firma Makanu, znana między innymi z dystrybucji odzieży i sprzętu marki Crewsaver, zaprezentuje nową serię kamizelek automatycznych Crewfit 190N. Kamizelki wyposażono w wygodny kołnierz i zwiększono obwód klatki piersiowej do zakresu 86-152. Producent zapewnia, że nowe kamizelki są wygodniejsze i lżejsze od starszych modeli. Można je nabyć w wersji z uprzężą lub bez. Ceny kamizelek: od 740 zł (model junior bez uprzęży) do 1070 zł (wersja PLUS ZIP posiadająca zamek, zintegrowany kaptur oraz oświetlenie sygnalizacyjne).

Stocznia Delphia Yachts przedstawi spacerowy jacht motorowy Nautika 1000 ECO z silnikiem elektrycznym. To niezwykła kombinacja – chyba po raz pierwszy do tak dużej jednostki zastosowano ekologiczny napęd. Niespodzianka z Olecka powinna zainteresować wszystkich, którzy chcą poruszać się motorówkami po akwenach objętych strefą ciszy i zakazem używania silników spalinowych.

Szczególną uwagę zwraca bogate wyposażenie ekologicznej Nautiki. Oprócz silnika z akumulatorami, ładowarką i wałem napędowym jednostka posiada ster strumieniowy, ogrzewanie, markowy zestaw audio, zestaw do mycia pokładu oraz światło dokowania na dziobie, tzw. szperacz.

Wszyscy, którzy wybierają się w tym roku na południe Europy, z pewnością zauważą nową książkę wydawnictwa  Alma-Press „Grecja. Przewodnik dla żeglarzy”. Ta pozycja pomoże nam odnaleźć się w gąszczu wysp Morza Egejskiego. Dzięki niej będziemy mogli zaplanować rejs zanim wyruszymy w podróż do Aten. To ważne, ponieważ w Grecji żeglujemy na większych przestrzeniach, niż na przykład w Chorwacji. A źle zaplanowana trasa rejsu na dużym akwenie może oznaczać stratę wielu godzin i dziesiątek mil.
W nowym katalogu sklepu wysyłkowego Bakista warto rzucić okiem na niezwykłą pompę zęzową, praktyczną i bardzo prostą w budowie. Pompkę umieszcza się na cumie tuż przy dziobie. Jacht pracujący na falach naciąga cumę oraz dwa parciane paski ściskające pompkę. Przy każdym mocniejszym szarpnięciu pompka wypompowuje wodę zęzową za pomocą rurki wsuniętej do kadłuba. A armator wypoczywa i planuje następny rejs w zaciszu portowej tawerny.

 

Fot. Nautika 1000 / Delphia Yachts

Wiatr portal dla żeglarzy

Witamy na portalu Wiatr.pl

Zaloguj się i odkryj nowe możliwości