Magazyn Wiatr - portal żeglarzy i pasjonatów sportów wodnych

Tratwy ratunkowe. Jak działają, którą wybrać i dlaczego warto korzystać z autoryzowanych stacji serwisowych

  • Magazyn „Wiatr”, fot. Anna Komosińska
  • środa, 8 marca 2023

Zakup pneumatycznej tratwy ratunkowej to jeden z najpoważniejszych wydatków ponoszonych przez armatorów kompletujących wyposażenie jachtu morskiego na wody przybrzeżne, pełnomorskie i oceaniczne. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, tratwy muszą się znaleźć na pokładach łodzi posiadających karty bezpieczeństwa, czyli na jednostkach rekreacyjnych o długości przekraczającej 15 metrów oraz na jednostkach wykorzystywanych komercyjnie, między innymi do szkoleń, organizacji rejsów i czarterów. Karta bezpieczeństwa wydawana jest po pozytywnym zakończeniu przeglądu technicznego i inspekcji bezpieczeństwa. Wyposażenie, które jest niezbędne do uzyskania tego dokumentu wymieniono i opisano w rozporządzeniu Ministra Transportu, Budowy i Gospodarki Morskiej z 28 lutego 2012 roku w sprawie bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie (załącznik nr 1: „Wyposażenie jachtu morskiego o długości do 24 metrów”). Wyposażenie uzależnione jest nie tylko od długości kadłuba, ale także od pory żeglugi (dzienna lub bez ograniczeń), liczby osób na pokładzie, napędu (jacht żaglowy lub motorowy), mocy napędu mechanicznego, a także od rejonu żeglugi (wymienione są akweny osłonięte, przybrzeżne, pełnomorskie i oceaniczne).

Cały artykuł na łamach magazynu „Wiatr” – LINK

Wiatr portal dla żeglarzy

Witamy na portalu Wiatr.pl

Zaloguj się i odkryj nowe możliwości