Znamy wystawców Polboat Yachting Festival: Sunreef, Galeon, Parker, Dobre Jachty, Northman, Taurus, Tes…
Na wystawę do Yacht Park Marina zapraszamy od czwartku 20 sierpnia do soboty 22 sierpnia. Wstęp bezpłatny.
Minęło zaledwie kilka dni od ogłoszenia przez Polską Izbę Przemysłu Jachtowego i Sportów Wodnych Polskie Jachty organizacji nowej branżowej wystawy Polboat Yachting Festival (Yacht Park Marina w Gdyni, od 20 do 22 sierpnia 2020 roku), a swój udział potwierdziło już kilkanaście firm. Zwiedzający poznają imponujące konstrukcje gdańskiej stoczni Sunreef Yachts specjalizującej się w produkcji luksusowych katamaranów żaglowych i motorowych. Na pokładzie jednostki tej firmy odbędzie się uroczyste otwarcie wystawy w czwartek 20 sierpnia. W Yacht Park Marina zobaczymy też jachty motorowe ze stoczni Galeon, jednostki żaglowe i motorowe oferowane przez firmę Dobre Jachty, będzie też flota łodzi motorowych firmy Parker Poland. Poza tym swą obecność zapowiedziały firmy La Mare Houseboats, Markos / Etiuda Yachts, Mongird Yacht, Northman, Super Yachts, Taurus Sea Power, Techno Marine, Tes Yacht, Yachts & Yachting, Delphia, Eco Marine, Mazuria, Pro Air, Super Yachts i Wiszniewski Boat Centre.
– To oczywiście nie wszyscy zainteresowani. Już niebawem podamy nazwy kolejnych wystawców – mówi Michał Bąk, sekretarz generalny Polboat. – Jednocześnie miło mi poinformować, że imprezą zainteresowały się już zagraniczne media branżowe, m.in. „IBI Magazine” poprosił o szczegółową zapowiedź. Zachęcam kolejne firmy do zgłaszania chęci udziału w wystawie.
***
Poniedziałek, 20.07.2020. Polska Izba Przemysłu Jachtowego i Sportów Wodnych Polskie Jachty organizuje w Gdyni pierwszą branżową wystawę w dobie odmrażania biznesu. Być może będzie to pierwsza tego typu impreza w Europie, a z pewnością pierwsza w Polsce (z powodu epidemii odwołano warszawskie targi Wiatr i Woda zaplanowane na marzec oraz gdyńskie targi Wiatr i Woda na wodzie zaplanowane na lipiec). W roli gospodarza targów zadebiutuje Yacht Park Marina, nowa gdyńska przystań żeglarska i motorowodna znajdująca się w Basenie Prezydenta, u podnóża wieżowców Sea Towers i tuż obok nowych budynków apartamentowych Yacht Park (za fontanną na Skwerze Kościuszki skręcamy w lewo, czyli na północ). Zapraszamy do Yacht Park Marina od czwartku 20 sierpnia do soboty 22 sierpnia. Wstęp na wystawę jest bezpłatny.
– Zależy nam na tym, by w trudnym czasie, który wielu firmom przyniósł straty, dać możliwość rekompensaty w postaci bardzo małych kosztów związanych w uczestnictwem w wystawie – mówi Michał Bąk, sekretarz Polskiej Izby Przemysłu Jachtowego i Sportów Wodnych Polskie Jachty. – Z uwagi na obecną sytuację, chcemy by impreza była bezpieczna. Dlatego w tym roku będzie miała charakter wystawy jednostek pływających (w przyszłym sezonie planujemy dodatkowo namioty z osprzętem, napędami i innymi akcesoriami).
Impreza nie będzie biletowana, ale wejścia na keje będą limitowane. Na jachty wchodzić będą przede wszystkim osoby, które wcześniej zapiszą się na spotkania oraz goście zaproszeni przez wystawców i partnerów wydarzenia. Na przykład jeden z partnerów, Polski Holding Nieruchomości, który oddaje właśnie do użytku nowe apartamentowce przy marinie, poprosił o zaproszenia dla wszystkich właścicieli lokali.
Zwiedzający poznają jachty z polskich i zagranicznych stoczni. Do mariny zawinie około 60 nowych jednostek. Organizatorzy ustawią przy bosmanacie namiot oraz scenę; miejsca do oficjalnych i biznesowych spotkań. Na koniec imprezy planowana jest parada jednostek uczestniczących w wystawie – będą one opuszczać Basen Prezydenta w szyku i prezentować się turystom zgromadzonym na Skwerze Kościuszki oraz przy Nabrzeżu Wejściowym.
Koszt udziału: jednostki o długości do 9 metrów – 1000 zł (500 zł za postój w marinie + 500 zł na działania promocyjne), jednostki o długości powyżej 9 metrów – 1500 zł (1000 zł za postój w marinie + 500 zł na działania promocyjne).
Patroni: magazyn „Wiatr”, „Dziennik Bałtycki”, Radio Gdańsk, Trojmiasto.pl. Kampania promująca imprezę obejmuje dodatkowo spoty telewizyjne (TVN24, TVN Turbo, TVN Biznes i Świat, Eurosport, Discovery, National Geographic) oraz reklamy („Gazeta Wyborcza” i „Nasze Miasto”, nośniki reklamy zewnętrznej).