Magazyn Wiatr - portal żeglarzy i pasjonatów sportów wodnych

10 sezon NIVEA Błękitne Żagle

  • Mateusz Jabłoński, OR
  • poniedziałek, 25 kwietnia 2011

Błękitne Żagle 2011

Przed nami jubileuszowy, dziesiąty sezon programu Nivea Błękitne Żagle. Pierwsza impreza dla najmłodszych sterników odbędzie się na Jeziorze Czorsztyńskim (czerwiec), a ostatnia na Zalewie Zegrzyńskim (początek września).

Nivea Błękitne Żagle to program, jakiego nie ma w żadnym innym kraju. Realizowany jest we współpracy z Polskim Związkiem Żeglarskim oraz Narodowym Stowarzyszeniem Klasy Optimist (NSKO). Ideę wspiera też marka Henri Lloyd. Program skierowany jest do najmłodszych żeglarzy (do 11 lat). Obejmuje 35 klubów, które otrzymują wsparcie finansowe oraz sprzęt. Do tej pory w programie wzięło udział ponad 7 tys. chłopców i dziewcząt. Zorganizowano ponad 100 regat i pikników. Wydano 7 mln zł. Przez dekadę liczba polskich optimiściarzy uprawiających żeglarstwo wzrosła z 350 do 2500. Błękitne Żagle mają w tym sukcesie spory udział.


Terminarz najważniejszych regat NIVEA Błękitne Żagle 2011

Nowy Targ (Jezioro Czorsztyńskie): 18-19 czerwca

Charzykowy (Jezioro Charzykowskie): 9-10 lipca

Giżycko (jezioro Niegocin): 23-24 lipca

Złocieniec (jezioro Siecino): 5-7 sierpnia, Mistrzostwa NSKO do lat 11

Poznań (Jezioro Kierskie): 13- 14 sierpnia

Gdynia (Zatoka Gdańska): 20-21 sierpnia

Nieporęt (Zalew Zegrzyński): 3-4 września

 

Jak powstała najmniejsza łódka regatowa świata?

Konstruktorem Optimista był Amerykanin Clark Mills, który zgodził się zaprojektować łódkę na prośbę organizacji społecznej działającej na Florydzie „Klub Optymistów”. Wolontariusze klubu obserwowali małych chłopców bawiących się na ulicach miasta czterokołowymi, popychanymi wózkami. Pomyśleli, że warto stworzyć pływający odpowiednik takiego pojazdu. Optimist powstał w 1947 roku. W Europie łódka pojawiła się w 1954 roku, a 11 lat później powstał Międzynarodowy Związek Klasy Optimist, (International Optimist Dinghy Association). Obecnie IODA zrzesza 114 krajów. Zarejestrowanych jest 130 tys. łódek, co oznacza, że Optimist jest drugą najpopularniejszą klasą żeglarską na świecie (po Laserze).

Wiatr portal dla żeglarzy

Witamy na portalu Wiatr.pl

Zaloguj się i odkryj nowe możliwości