Magazyn Wiatr - portal żeglarzy i pasjonatów sportów wodnych

Bezpieczniejsza plaża w Sopocie

  • Krzysztof Olejnik, Wiatr
  • poniedziałek, 19 lipca 2010

Na sopockiej plaży odbył się drugi piknik rodzinny kampanii „PGNiG Bezpiecznie nad wodą”, któremu tradycyjnie towarzyszyły regaty. Magazyn Wiatr jest w tym roku patronem prasowym akcji.

Działania edukacyjne w zakresie bezpieczeństwa nad wodą były głównym elementem programu. Uczestnicy pikniku mogli wziąć udział w szkoleniach udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej oraz obejrzeć pokazy ratownictwa przeprowadzone przez Sopockie WOPR i Grupę Falck. Podczas dwóch dni pikniku przekazywano uczestnikom pokazów karty ICE (In Case of Emergency/ W nagłym wypadku), które w sytuacji wypadku lub zagrożenia życia ułatwiają ratownikowi kontakt z najbliższymi osobami poszkodowanego. Podczas drugiego przystanku kampanii „PGNiG Bezpiecznie nad wodą” w Sopocie była obecna Złota Wioślarska Czwórka Podwójna z Igrzysk Olimpijskich w Pekinie. Adam Korol, Michał Jeliński, Marek Kolbowicz i Konrad Wasielewski. Czynnie włączyli się do działań kampanii, chętnie dzielili się swoją wiedzą w zakresie bezpieczeństwa nad wodą.

Wraz z Wiceprezesem ds. Strategii PGNiG Radosławem Dudzińskim oraz organizatorem i pomysłodawcą kampanii, Adamem Liszkiewiczem dokonali także odsłonięcia ogródka w „Zielonej Strefie PGNiG Bezpiecznie nad wodą”. Specjalnie zaprojektowany na potrzeby pikniku w Sopocie ogródek przypomina koło ratunkowe, tym samym odnosi się do podstawowych przesłań kampanii – bezpieczeństwa, ekologii i zdrowego stylu życia.

Kampania „PGNiG Bezpiecznie nad wodą” za podstawowy cel obrała rozpowszechnianie wiedzy praktycznej na temat bezpieczeństwa nad wodą, efektywność działań kampanii podnoszą atrakcje przewidziane dla uczestników pikniku. Występy grupy The Talents oraz Konrada Kony Czarkowskiego to stałe punkty programu.

Gratką dla miłośników żeglarstwa były regaty Żeglarskiego Pucharu Polski „PGNiG Bezpiecznie nad wodą Delphia Cup”. W Sopocie zwyciężyła załoga Zbigniewa Kani na jachcie „PGNiG Bezpiecznie nad wodą”, zawodnicy zyskali kolejne punkty w Pucharze Polski.

Piknik i regaty w Sopocie miały szczególne znaczenie, w wakacyjny weekend 17 i 18 lipca w Polsce utonęło ponad 50 osób. Te alarmujące statystyki potwierdzają wagę i potrzebę kampanii takich jak „PGNiG Bezpiecznie nad wodą”.

„Stałe uświadamianie ludzi na temat bezpieczeństwa nad wodą ma niepodważalną wartość, kampanie takie jak „PGNiG Bezpiecznie nad wodą” są potrzebne, co najlepiej potwierdza zatrważająco wysoka liczba utonięć podczas tego weekendu. Kąpiel w wodzie po spożyciu alkoholu, brak zabezpieczenia przed słońcem, brawura i lekkomyślność to najczęstsze przyczyny nieszczęśliwych wypadków nad wodą. Ludzie nie zdają sobie sprawy z niebezpieczeństwa, na jakie się narażają poprzez swój nierozsądek. Aby działania ratowników były bardziej efektywne potrzeba współpracy ze strony turystów, nie wolno bagatelizować warunków pogodowych.”  – podkreśla Marcin Burda, Wiceprezes Sopockiego WOPR.

Kolejna okazja do nabycia praktycznej wiedzy z zakresu pierwszej pomocy już 31 lipca i 1 sierpnia w Polańczyku nad Jeziorem Solińskim – kampania „PGNiG Bezpiecznie nad wodą” po raz pierwszy zawita na południe Polski wraz ze swoimi hasłami przewodnimi: bezpieczeństwem, ekologią, sportem i zdrowym stylem życia.

Szczegóły kampanii oraz pikniku w Sopocie na stronie: www.pgnigbezpiecznienadwoda.pl

Zapraszamy na nasz profil na Facebooku:

http://www.facebook.com/pgnig.bezpiecznie.nad.woda

Patronat Honorowy nad kampanią objął Minister Sportu i Turystyki Adam Giersz

Patronat Honorowy nad piknikiem w Sopocie objął Prezydent miasta Sopot – Jacek Karnowski

Ambasadorami kampanii „PGNiG Bezpiecznie nad wodą 2010” są:

Wioślarska Czwórka Podwójna, złoci medaliści Igrzysk Olimpijskich w Pekinie – Adam Korol, Michał Jeliński, Marek Kolbowicz i Konrad Wasielewski

Członkowie Reprezentacji Polski w piłce ręcznej mężczyzn – Artur Siódmiak, Sławomir Szmal i Mariusz Jurasik Zbigniew Kania – żeglarz, czternastokrotny Mistrz Polski, Mistrz Świata i Europy, uczestnik Igrzysk Olimpijskich w Monachium.

Głównym Partnerem kampanii jest Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA

Kampanię wspierają: Delphia Yachts, Ford Polska, Nautica , Mazurskie WOPR, Sopockie WOPR, Grupa Falck i Polski Związek Żeglarski.

Organizatorem i pomysłodawcą kampanii jest żeglarz i promotor żeglarstwa, dziewięciokrotny mistrz Polski, Adam Liszkiewicz.

Tagi: .
Wiatr portal dla żeglarzy

Witamy na portalu Wiatr.pl

Zaloguj się i odkryj nowe możliwości