Magazyn Wiatr - portal żeglarzy i pasjonatów sportów wodnych

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Auto nie tylko dla żeglarzy: niesamowicie wszechstronny SUV z kosmicznym napędem. Zwykłe elektryki wysiadają.

  • Magazyn Wiatr / promocja
  • czwartek, 15 września 2022

Eclipse Cross PHEV, kompaktowy SUV z Japonii, hybryda typu plug-in (połączenie auta spalinowego z pojazdem elektrycznym), stał się przebojem marki Mitsubishi i silnym graczem w tym segmencie rynku. Jest nowoczesny, świetnie wygląda, ma napęd na cztery koła i przestronne wnętrze. Sprawdzi się w centrum, pod miastem, w trasie oraz podczas wyjazdów w teren – nie tylko nad wodę i na regaty.

Eclipse powstał na wzmocnionej i nieco skróconej platformie outlandera (najlepiej sprzedający się samochód hybrydowy typu plug-in na świecie.) Ma 455 cm długości, 181 cm szerokości i 169 cm wysokości. Rozstaw osi: 267 cm. Bagażnik: od 359 do 1108 litrów. Do tego mamy zestaw kamer (360°), okno dachowe, stację multimedialną z ekranem dotykowym oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa, m.in. monitorowanie martwego pola w lusterkach zewnętrznych, czy system ograniczający skutki kolizji czołowych rozbudowany o opcję wykrywania pieszych.

Eclipse Cross PHEV wyposażono w duży akumulator, dwa silniki elektryczne (po jednym na oś) oraz jednobiegową przekładnię, czyli rozwiązanie typowe dla zwykłych elektryków. Silnik benzynowy pojemności 2,4 litra, z automatyczną przekładnią, pełni rolę pomocniczą – przez większość czasu w ogóle nie pracuje. Gdy się uruchamia, to zazwyczaj pełni funkcję generatora wytwarzającego prąd. Do napędu wykorzystywany jest tylko wtedy, kiedy kierowca mocnym wciśnięciem gazu da znać, że potrzebuje maksymalnej mocy wszystkich trzech silników. Nad całym procesem czuwa komputer sterujący – mózg tego nowoczesnego auta.

W trybie elektrycznym auto może pokonać nawet 55 km. Czyli przez cały dzień użytkowania pojazdu w mieście będziemy się poruszać jak zwykłym elektrykiem. Wieczorem wystarczy podłączyć samochód do prądu przez domowe gniazdo elektrycznie (nie jest wymagane specjalne przyłącze). Gdy energia zmagazynowana w akumulatorach skończy się w trakcie jazdy, auto przejdzie w tryb hybrydowy i będziemy mieć około 600 km benzynowego zasięgu. Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest poza tym jedną z niewielu hybryd, którą możemy ładować prądem stałym, czyli korzystając z szybkich ładowarek autostradowych czy marketowych (wówczas baterie naładujemy mocą 22 kW do 80 proc. w 25 minut).

Więcej informacji

Przy okazji warto wspomnieć, o światowej premierze (20.IX.) modelu Mitsubishi ASX nowej generacji, który będzie wyposażony w pięć wariantów benzynowych i zelektryfikowanych układów napędowych. Podstawowym silnikiem tego miejskiego SUV-a jest unowocześniony turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,0 litra, z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Dla większych osiągów: jednostka turbodoładowana z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 1,3 litra, współpracująca z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową automatyczną dwusprzęgłową (7DCT). Uzupełnieniem oferty będzie wersja hybrydowa (HEV), której sercem będzie silnik benzynowy o pojemności 1,6 połączony z napędem elektrycznym.

Wiatr portal dla żeglarzy

Witamy na portalu Wiatr.pl

Zaloguj się i odkryj nowe możliwości